niedziela, 21 grudnia 2014

...bo Oni byli tam pierwsi... / ...They were first there...

23 października 2014
23 of October 2014

Perth... jedyne wielkie miasto w Australii, 
które mnie nie irytowało swoją wielkością :) 
Dla mnie to oczywiste, dokąd kupię kolejny bilet 
na koniec świata!
Perth was the only city where I felt comfortable 
and didn't feel overhelmed because of its size.
Now I know where I will buy the next ticket to Australia :)

Kings Park... zdjęcia map robię nie bez powodu... 
bo ja się wszędzie gubię... i prawdę mówiąc 
mapy niewiele mi pomagają, 
ale na wszelki wypadek wolę je mieć gdzieś w pobliżu!
Kings Park... I always take a photo with a map... 
because I always get lost... everywhere...
with a map or without it - it doesn't matter!

Nyoongar... bo Oni byli tam pierwsi... 
a Białym wciąż tak trudno to zrozumieć...
Nyoongar People (Aborigines) were first there... 
and we - White People - still don't undertand it...

Aborygeni wyróżniają 6 pór roku :) 
Czas, w którym zawitałam do Australii był "czasem kobiet".
Aborigines have 6 seasons :) 
I was in Australia in Kambarang and it was the "Women Sezon".

Dreamtime... jest terminem powszechnie używanym, 
ale nie do końca rozumianym [przez nas Białych], 
oznacza wszystko, co jest związane z duchowością 
i wierzeniami Aborygenów.
Dreamtime... is a widely used, but not well understood [especially amongst White People], 
term describing key aspects of Aboriginal spiritual beliefs and life.  

My, Biali chodzimy do apteki, 
Oni idą do najbliższego drzewa :-) 
The White People go to the pharmacy,
Aborigines go to the next tree :-)

Kings Park :) 

A to, jak się okazało później, była część, 
do której normalny turysta nie trafia!!!
Natalia trafiła i się przeszła i było gorąco i było dużo much!!!
It was a part of the park where normal tourists didn't go!!!
Nat was there on a walk and it was hot and there were a lot of flies!!! 

A o tym, że się tam zgubiłam kilka razy, nie wspomnę ;-)
And of course I won't tell you that I got lost several times ;-) 

Pożary w Australii występują co roku... 
my się o wodę nie musimy marwić, 
oni nie mają wyjścia!
Bush fires are very common in Australia...
we (Polish people) don't have to worry about the water...
in Australia they have to... 

Kiedyś nazywany Black Boy, 
dziś Grass Tree!
The old name was a Black Boy,
the new one is the Grass Tree!

DNA Tower :)


Baobaby w Perth... które przejechały (jedynie!) 3200 km, 
żeby stanąć w Kings Park - welcome to Australia, ha ha ha!!!
Boabs in Perth... which travelled 3200km to stand in Kings Park... 
yep, welcome to Australia!!!!

Oczywiście tu też się zgubiłam ;-) 
Ale o dziwo na umówione spotkanie 
przy wejściu do Parku byłam przed czasem!
I got lost here of course ;-) 
But... I was at the right time at the meeting close to Kings Park so... ;-) 

A poniżej zdjęcia z 24 października, z godziny 7, może 8 rano.... 

Tak, macie rację!

To Ocean Indyjski! 

I tego pamiętnego dnia zaliczyłam swoją pierwszą kąpiel w oceanie... i tego samego dnia przemiły Pan życzył mi udanej podróży, takiej, która układa się sama i żeby mi się tak w życiu poukładało, abym szybko wróciła do Australii... dziękuję, kimkolwiek Pan był :-)

Aaaa zapomniałam dodać, że na tym wybrzeżu pływałam z rekinami takimi na 7-8m długości :D 

Nie zapomnę, jak Paul z Albany powiedział: "Gdybym miał dzieci, w życiu nie pozwoliłbym im pływać w tych wodach. Ja w nich nie pływam."... hmmm...  

I 24 października 2014 roku przyjadę poraz pierwszy do Fremantle...  ale o tym w następnym poście!

On 24th October 2014 I was swimming in the ocean the first time in my life!!!

The photos below were taken at 7 maybe 8 a.m.... 

Indian Ocean...

And on 24th October 2014 someone told me: "I wish you a great travel which you don't have to schedule and I wish you to have that kind of life which lead you to Australia again and let you go back here as fast as it will be possible..." thank you very much whoever you were!

Of course you have to remember that in Indian Ocean is a huge shark!!!! And I was swimming with Him ... Her :D 

Paul from Albany said: "If I have children I won't let them to swim in the ocean! I don't swim here.".... hmm... let's think about it... 


Ocean nie przestanie mnie zachwycać... nigdy, przenigdy...
Za każdmy razem działa na mnie hipnotyzująco... 
The Ocean is always amazing and hypnotizing for me... 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz